Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Seminarium pt. ”Poland – try fine food”

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Bartłomiej Druziński | 2017-03-22 12:51:02
poland – try fine food

Podczas trwania targów International Food Exhibition w dniu 21 marca br. w Ambasadzie RP w Londynie odbyło się seminarium zorganizowane przez Wydział Promocji Handlu i Inwestycji w Londynie przy współpracy Ministerstwa Rolnictwa I Rozwoju Wsi nt. ”Poland – try fine food”.

Podczas trwania targów International Food Exhibition w dniu 21 marca br. w Ambasadzie RP w Londynie odbyło się seminarium zorganizowane przez Wydział Promocji Handlu i Inwestycji w Londynie przy współpracy Ministerstwa Rolnictwa I Rozwoju Wsi nt. ”Poland – try fine food”. Seminarium otworzył Radca Minister Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Londynie, Pan Jerzy Bartosik, który w swoim wystąpieniu przedstawił obecny stan współpracy gospodarczej między Polską a Wielką Brytanią, zwracając uwagę na wysoki udział w polskim eksporcie na rynek brytyjski artykułów rolno-spożywczych. Następnie głos zabrał Pan Jacek Bogucki – Sekretarz Stanu w Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, który podkreślił rolę i potencjał branży spożywczej w strukturze polskiego eksportu. Minister dodał również, że o konkurencyjności polskiej branży spożywczej decyduje przede wszystkim wysoka jakość naszej żywności, która jest bezpieczna i ponadto spełnia wymagania stawiane przez prawo żywnościowe Unii Europejskiej, w tym Wielkiej Brytanii. Celem seminarium było zapoznanie się ze specyfiką brytyjskiego rynku dystrybucji żywności, umożliwienie przeprowadzenia rozmów biznesowych pomiędzy polskimi i brytyjskimi kontrahentami oraz lepszego poznania działalności WPHI Londyn przez zainteresowane firmy. W trakcie wieczoru zaproszeni goście oraz przedstawiciele brytyjskich firm z sektora spożywczego mieli okazję wysłuchać prezentacji kilku polskich firm. Po prezentacjach goście mieli okazję przedyskutować świeżo zdobytą wiedzę i skonfrontować ją z doświadczeniami własnymi oraz zaproszonych dystrybutorów polskich produktów spożywczych w Wielkiej Brytanii.

Organizacja seminarium w czasie trwania targów IFE 2017 zwiększyła efekt jego oddziaływania promocyjnego. Zaproszeni mówcy podzielili się wiedzą na temat rynku brytyjskiego, co dało polskim firmom ważne wskazówki odnośnie strategii wejścia na rynek. Obecność liczących się dystrybutorów z branży spożywczej umożliwiła nawiązanie nowych i zacieśnienie istniejących kontaktów handlowych.